Οι εκπαιδευτικοί της Δ.Ε. νομού Χανίων αγωνιζόμαστε για ένα σύγχρονο δημοκρατικό σχολείο και για τη δυνατότητα αξιοπρεπούς διαβίωσης για εμάς και τα παιδιά μας, προτάσουμε το κοινό μας συμφέρον και οργανωνόμαστε, συμπορευόμαστε με τους υπόλοιπους εργαζόμενους και παλεύουμε να ανατρέψουμε τη βάρβαρη πολιτική κυβέρνησης-ΕΕ-Δ.Ν.Τ.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ενωτική πρωτοβουλία ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Δ.Ε. :συνδικαλιστική κίνηση εκπαιδευτικών Δ.Ε. νομού Χανίων. Επικοινωνία: enotiki.proto.ch@gmail.com
Τετάρτη 30 Μαρτίου 2016
ΕΚΔΗΛΩΣΗ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ: "ΓΙΑ ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: ΚΡΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ"
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Χανίων επιδιώκει ν΄ ανοίξει τη συζήτηση πάνω σε θεμελιώδη ζητήματα της εκπαίδευσης, της παιδαγωγικής θεωρίας και αναζήτησης, για την ανάπτυξη ενός κινήματος στην ελληνική εκπαίδευση, οι πολιτικές και παιδαγωγικές αναζητήσεις και πρακτικές του οποίου δεν εγκλείονται στα στενά πλαίσια συντηρητικών και τεχνοκρατικών παιδαγωγικών προσεγγίσεων.
Σε μια εποχή κατά την οποία το δίπολο νεοφιλελευθερισμός – νεοσυντηρητισμός συνεχίζει να προβάλλεται ως μονόδρομος σε παγκόσμια κλίμακα, ένας νέος διεθνισμός της θεωρίας και της πρακτικής με κεντρικό στόχο τον ριζικό μετασχηματισμό των κοινωνικών και πολιτικών δομών, των εκπαιδευτικών συστημάτων και των παιδαγωγικών πρακτικών είναι επιτακτικά αναγκαίο.
Στην κατεύθυνση αυτή η «κριτική παιδαγωγική» είναι ένα ρεύμα θεωρητικής σκέψης, η διάρκεια ζωής του οποίου έχει υπερβεί, πλέον, τα τριάντα χρόνια. Η βιβλιογραφική παραγωγή των εκπροσώπων της είναι ογκώδης και η διεθνής απήχησή της σημαντική. Η κριτική παιδαγωγική ως ρεύμα θεωρητικής σκέψης και πρακτικής εμφανίστηκε στην αρχή της δεκαετίας του 1980 στις Η.Π.Α. Ο όρος χρησιμοποιήθηκε αρχικά από τον Henry Giroux και στη συνέχεια από τους Stanley Aronowitz και Peter McLaren οι οποίοι συνεργάστηκαν μαζί του για τη συγκρότηση του περιεχομένου της.
Το έργο του Peter McLaren συνιστά αλλαγή παραδείγματος στο χώρο της παιδαγωγικής κριτικής. Λαμβάνει υπόψη της την ταξική διαστρωμάτωση της κοινωνίας και μετατοπίζει τη θεματολογία της σε ένα πλαίσιο που επικαθορίζεται από την κοινωνική σύγκρουση , διατυπώνοντας από την αρχή θεμελιώδη ερωτήματα για την παιδεία και την πολιτική: Ποιος επωφελείται από το εκπαιδευτικό σύστημα στην παρούσα μορφή του; Ποιος επωφελείται από τους υπάρχοντες εκπαιδευτικούς μηχανισμούς; Ποιων τα συμφέροντα εξυπηρετούν οι υπάρχουσες παιδαγωγικές πρακτικές; Ποια η σχέση μεταξύ των παιδαγωγικών πρακτικών και της εκπαίδευσης ως διαδικασία αναπαραγωγής του κοινωνικο οικονομικού σχηματισμού;
Mε αυτά τα ερωτήματα αλλά και εκείνα που προκύπτουν μέσα στις σχολικές αίθουσες, την εκπαιδευτική διαδικασία, την κοινωνική πραγματικότητα που ζούμε, θα προσπαθήσουμε να αναδείξουμε στην εκδήλωση-συζήτηση με τίτλο «Για ένα διαφορετικό σχολείο: Κριτική Παιδαγωγική».
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ
Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Β. Λιόντος Φ. Μπιχάκης
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου