Ανακοίνωση για
τα ΕΠΑΛ
Η τεχνική εκπαίδευση στην Ελλάδα που
παραδοσιακά συγκέντρωνε και συγκεντρώνει
μαθητές των λαϊκών στρωμάτων πλήττεται
τα τελευταία χρόνια.
Το πρώτο και ιδιαίτερα ισχυρό πλήγμα
δέχτηκε η τεχνική εκπαίδευση (καθηγητές
και μαθητές) το 2013 όταν μετά από απαιτήσεις
των μνημονίων αλλά και με τη βούληση
της τότε κυβέρνησης έκλεισαν εν μία
νυκτί τμήματα των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ. Το
αποτέλεσμα: οι Συνάδελφοι να βγουν
σε διαθεσιμότητα και οι μαθητές να
χάσουν το δικαίωμά τους για δωρεάν
εκπαίδευση σε τμήματα της αρεσκείας
τους. Και ενώ υπήρξε επιστροφή των
συναδέλφων και των μαθητών με τους
αγώνες μας, η πρόθεση για περικοπές
αλλά και κλείσιμο τμημάτων δεν είναι
παρελθόν.
Η συγκυβέρνηση (ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ) με
χειρουργικές κινήσεις οδηγεί την τεχνική
εκπαίδευση για άλλη μια φορά σε συρρίκνωση.
Πρώτη κίνηση: Πριν από δύο
χρόνια αλλάζουν τα ΕΠΑΛ για άλλη μια
φορά. Οι μαθητές δεν διαλέγουν ειδικότητα
από την Δευτέρα Λυκείου, αλλά τομέα.
Αυτό είχε άμεσα αποτελέσματα:
-
Μειώνονται τα μαθήματα της ειδικότητας (θεωρητικά και εργαστηριακά).
-
Μειώνονται οι εκπαιδευτικές ώρες και προκύπτουν πολλοί υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί.
Δεύτερη κίνηση: Μαθητεία-Μπαίνουν
οι επιχειρήσεις μέσα στα σχολεία.
Τρίτη κίνηση: Τον Ιούνιο του
2017 καταργεί ειδικότητες σε πολλά ΕΠΑΛ.
Τέταρτη κίνηση: Ηλεκτρονικές
εγγραφές.
Στα ΕΠΑΛ, τον αδύναμο κρίκο της εκπαίδευσης,
εφαρμόζεται πιλοτικά η ηλεκτρονική
εγγραφή που δίνει τη δυνατότητα στους
μαθητές να επιλέγουν το ΕΠΑΛ, τον τομέα
και την ειδικότητα που θα παρακολουθήσουν.
Ένα μέτρο που αν καθιερωθεί και επεκταθεί
θα μετατρέψει τα σχολεία σε ένα
είδος
«επιχειρήσεων» που θα διεκδικούν
«πελάτες-μαθητές» με οδυνηρές συνέπειες
για μαθητές και εκπαιδευτικούς...
Η σύγκλιση και ο στόχος όλων αυτών των
κινήσεων είναι:
-
Να συρρικνωθούν ή και να κλείσουν τα περιφερειακά ΕΠΑΛ (μαθητές χωρίς σχολεία που αναγκάζονται ή να εγκαταλείψουν το σχολείο ή να διανύουν πολλά χιλιόμετρα για να πάνε σε άλλα κεντρικά ΕΠΑΛ, καθηγητές υπεράριθμοι).
-
Να γιγαντωθούν τα κεντρικά ΕΠΑΛ με μαθητές που στοιβάζονται κυριολεκτικά (25-28) άτομα ανά τμήμα προκειμένου να περιοριστούν οι ανάγκες σε εκπαιδευτικούς.
-
Η μαθητεία να φέρνει πιο κοντά τις επιχειρήσεις στα σχολεία και που μελλοντικά θα καθορίζουν- ανάλογα με τους εργαζόμενους που θέλουν- ποια ΕΠΑΛ και ποίες ειδικότητες θα λειτουργούν! Παράλληλα επισημοποιείται η φθηνή εργασία και η εκμετάλλευση των εργαζομένων, πλήττοντας έτσι τα εργασιακά δικαιώματα.
Όλες αυτές οι κινήσεις δεν είναι τυχαίες
αλλά αποσκοπούν στην υλοποίηση των
επικαιροποιημένων θέσεων της εργαλειοθήκης
του ΟΟΣΑ για την εξοικονόμηση εκπαιδευτικού
προσωπικού. Ιδιαιτέρως αποσκοπούν στην
προβλεπόμενη αναλογία μαθητών
εκπαιδευτικών, χωρίς μάλιστα να λαμβάνεται
υπόψη η γεωγραφική ιδιαιτερότητα της
χώρας μας...
Η σημερινή κατάσταση στο Ν. Χανίων
έχει ως εξής:
-
Δεκάδες κενά εκπαιδευτικών στο νομό μας με αποτέλεσμα να χάνονται πολλές διδακτικές ώρες.
-
Βιβλία ειδικοτήτων δεν έχουν σταλεί σε κανένα σχολείο του νομού. Μαθητές διδάσκονται τα Πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα με σημειώσεις και φωτοτυπίες.
-
Το Υπουργείο δεν εγκρίνει ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ (Βρύσες, Κίσαμος), με αποτέλεσμα να καταργούνται τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και οι εκπαιδευτικοί να μένουν χωρίς ωράριο.
Και όλα αυτά παρά τις εξαγγελίες του
υπουργού παιδείας ότι τα σχολεία θα
λειτουργούν κανονικά από τις 11 Σεπτεμβρίου.
Με βάση τα παραπάνω αυτό ήταν για άλλη
μια φορά ένα επικοινωνιακό τέχνασμα.
Ως Ενωτική Πρωτοβουλία
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ-ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΔΕ θεωρούμε
ότι το σχολείο, οφείλει να παρέχει σε
όλους τους μαθητές τα βασικά στοιχεία
όλων των εφαρμοσμένων και ανθρωπιστικών
επιστημών, των πολιτιστικών επιτευγμάτων,
αλλά και τα βασικά στοιχεία της
βιομηχανικής, αγροτικής παραγωγής και
της αναπτυσσόμενης τεχνολογίας. Μόνο
αυτή η ενιαία μόρφωση θα συνδέσει
δημιουργικά το σύστημα, το περιεχόμενο,
τη μέθοδο εργασίας, της γενικής μόρφωσης
με τις νέες συνθήκες και τις απαραίτητες
ανάγκες μιας παραγωγής και μίας ανάπτυξης
σε όφελος των ανθρώπων και όχι των κερδών
Συνάδελφοι- συν/σσες
Με την αξιολόγηση προ των πυλών και τη
συνεχή κινητικότητα στο δημόσιο, δεν
μπορούμε να μένουμε αμέτοχοι καθηγητές,
μαθητές, γονείς. Πρέπει να συγκροτήσουμε
ένα ενιαίο αγωνιστικό μέτωπο για την
ανατροπή των αντιεκπαιδευτικών
μεταρρυθμίσεων και την καταστρατήγηση
των εργασιακών δικαιωμάτων, των μορφωτικών
αναγκών και τη διάλυση του δημόσιου
σχολείου που σχεδιάζονται για εμάς
χωρίς εμάς. Στην κατεύθυνση αυτή πρέπει
να κινηθεί η ΕΛΜΕ Χανίων. Μαζί με τους
μαθητές, τους γονείς, την τοπική κοινωνία
να διεκδικήσουμε :
-
Δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλους.
-
Έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων που καταργήθηκαν από τα ΕΠΑΛ του νομού.
-
Καμιά συγχώνευση, κατάργηση τμημάτων, σχολείων, ειδικοτήτων. 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 στα εργαστήρια.
-
Αναβάθμιση και ανανέωση εργαστηριακού εξοπλισμού. Κάθε μαθητής/τρια να έχει δυνατότητα παρακολούθησης του τομέα και της ειδικότητας που επιλέγει στο ΕΠΑΛ της περιοχής του στελεχωμένο με το απαιτούμενο εκπαιδευτικό και άλλο προσωπικό.
-
Κατάργηση της μαθητείας - τζάμπα εργασίας των αποφοίτων μαθητών για τους εργοδότες και της μετατροπής των εκπαιδευτικών σε ντήλερ της ευέλικτης, κακοπληρωμένης εργασίας.
-
Ουσιαστική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών περιεχομένων και του εξοπλισμού. Επαγγελματικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών. Όχι στην κερδοσκοπία των πιστοποιήσεων.
-
Κατάργηση κάθε άλλης τεχνικής δομής σε άλλα υπουργεία.
-
Καμιά μείωση οργανικών θέσεων – οργανικές τοποθετήσεις για όλους τους εκπαιδευτικούς της τεχνικής εκπαίδευσης στη δημόσια εκπαίδευση. Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού σε απασχόληση εκτός του δημόσιου σχολείου. Όχι στους εκπαιδευτικούς λάστιχο για όλες τις δουλειές. Όχι στις απολύσεις. Επαναφορά του ωραρίου και μαζικοί, μόνιμοι διορισμοί.
Χανιά, Οκτώβρης 2017
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου