Να μην περάσουν τα νέα αντιλαϊκά μέτρα της 3ης αξιολόγησης
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ σε συμφωνία με το κεφάλαιο και τους δανειστές, ετοιμάζεται να ανταποκριθεί πλήρως στις απαιτήσεις της τρίτης αξιολόγησης (και στην συνέχεια και της Τέταρτης αξιολόγησης τον Μάιο. Η κυβέρνηση καταθέτει στη Βουλή, το πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα για το κλείσιμο της 3 ης αξιολόγησης και τον αντισυνδικαλιστικό νόμο. Παρά τις κοκορομαχίες για τα μάτια του κόσμου, οι επιλογές αυτές προχωρούν με την πολιτική συναίνεση όλων των μνημονιακών κομμάτων.
Στο στόχαστρο του αντισυνδικαλιστικού νόμου βρίσκονται, όχι προφανώς τυχαία, τα πρωτοβάθμια σωματεία και το δικαίωμα στην απεργία. Η κυβέρνηση, ο ΣΕΒ και η ΕΕ θέλουν να δώσουν ένα στρατηγικόχτύπημα στο εργατικό κίνημα. Επιδιώκουν να αποδυναμώσουν τα πρωτοβάθμια σωματεία και ειδικά τα αγωνιστικά ταξικά σωματεία που μπορούν να σηκώσουν σοβαρές μάχες σε επιχειρήσεις και κλάδους.
Στη διάρκεια των περίφημων διαπραγματεύσεων έκλεισε και η συμφωνία του Υπουργείου Παιδείας με την τρόικα και τον ΟΟΣΑ για τα προαπαιτούμενα της τρίτης αξιολόγησης για την εκπαίδευση. Μεταξύ άλλων συμφωνήθηκαν
α) Νέες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, β) Αξιολόγηση για όλους μέσα στο
2018, γ) Υποχρεωτικό εργασιακό 30ωρο για όλους δ) Συμμετοχή του ΑΣΕΠ στην επιλογή στελεχών.
Το Δημόσιο σχολείο και οι εκπαιδευτικοί στο επίκεντρο των αντιλαϊκών – αντιεκπαιδευτικών μέτρων
Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και το υπουργείο Παιδείας, δίνουν τα χέρια με τα επιτελεία του ΟΟΣΑ της ΕΕ και του ΣΕΒ και επελαύνουν με τον πιο αντιδραστικό τρόπο στο DNA της δημόσιας
εκπαίδευσης και στο ρόλο του εκπαιδευτικού:
- Προωθούν για ψήφιση το «Νέο Λύκειο» που στοχεύει σε λιγότερη γνώση, λιγότερους μαθητές και εκπαιδευτικούς, λιγότερα σχολεία, με περισσότερες εξετάσεις και μεγαλύτερη πρόσδεση με το σύστημα πρόσβασης.
- Μέσα από την προώθηση μέτρων όπως η «αυτονομία της σχολικής μονάδας», η αξιολόγηση –αυτοαξιολόγηση, η υποβάθμιση των πτυχίων (πρόταση ΙΕΠ για νέες πιστοποιήσεις πτυχίωνεκπαιδευτικών σχολών), οι συγχωνεύσεις σχολείων και η κατάργηση της οργανικότητας (ηλεκτρονικές εγγραφές, δημιουργία ομάδων σχολείων) υποτάσσουν τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου στις αρχές της επιχειρηματικότητας, των ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων, της υπερίσχυσης των δεξιοτήτων έναντι των γνωστικών αντικειμένων, της ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων.
- Οδηγούν τα ΕΠΑΛ σε συρρίκνωση με το κλείσιμο των λεγόμενων ολιγομελών τμημάτων σε τομείς και ειδικότητες, με τις υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών σε άλλο σχολείο ή άλλη ειδικότητα, με τις ηλεκτρονικές εγγραφές, ως συνέχεια της εγκυκλίου των «μη παρακολουθούντων», και προωθούν την μετάλλαξη της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε μαζική και φτηνή κατάρτιση, χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα για τους μαθητές, σε συνεργασία με τους ιδιώτες-επιχειρήσεις της «μαθητείας», που τους έχει αναγορεύσει σε «εκπαιδευτικές δομές».
- Οι εκπαιδευτικοί έχουν έρθει αντιμέτωποι με δραματικές μειώσεις στους μισθούς τους στα οκτώ χρόνια των μνημονίων που φτάνουν ακόμα και στο 40%. Η κυβέρνηση με το «μισθολόγιο» που ψήφισε το 2015 διατηρεί το καθεστώς της καθήλωσης και του παγώματος στους μισθούς, ενώ η εφαρμογή των νέων ασφαλιστικών κρατήσεων από τις αρχές του 2017 έφερε και νέες περικοπές.
- Οι εξαγγελίες περί «20.000 μονίμων διορισμών» αποτελούν απατηλή και δημαγωγικήπροπαγάνδα. Οι στρατιές των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που κάθε χρόνο βρίσκονται σε καθεστώς εργασιακής ομηρίας, αναπληρώνοντας επί της ουσίας «τους εαυτούς τους» αποτελούνμόνιμο φαινόμενο, όπως και οι άθλιες συνθήκες στέγασης και διαβίωσης των αναπληρωτών.
- Ο αντισυνταξιοδοτικός - αντιασφαλιστικός νόμος «Κατρούγκαλου» οδηγεί εκατοντάδες χιλιάδες συνταξιούχους στην εξαθλίωση και χιλιάδες συναδέλφους σε νέα εργασιακή ομηρία καταδικάζοντάς τους στη δουλειά μέχρι τα 67 χρόνια.
- Για τους καθηγητές το περιβάλλον που διαμορφώνεται είναι η απομείωση του παιδαγωγικού τους ρόλου και η κατάργηση κάθε έννοιας εργασιακού δικαιώματος. Πλήρης ευελιξία και κινητικότητα για όλους. Προεξοφλούν μετακινήσεις προσωπικού, απώλεια του γνωστικού αντικειμένου και ανάγκη κατάρτισης και επιμόρφωσης για τη διδασκαλία νέων αντικειμένων.
- Η αξιολόγηση του προσωπικού και του σχολείου είναι το επόμενο βήμα και θα συνδέεται άμεσα με τα μαθησιακά αποτελέσματα των μαθητών. Με κυνικό και ωμό τρόπο (από το πόρισμα Λιάκου,που αντιγράφουν στα βασικότερα σημεία του) έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα, πως για «όσους είτε δεν μπορούν είτε δεν επιθυμούν να ενταχθούν στο νέο πλαίσιο, τότε να μεταταγούν σε άλλες υπηρεσίες εκτός σχολικής τάξης». Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται πως δεν υπάρχει «καλή αξιολόγηση» χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα.
Αναπτύσσουμε ανυποχώρητο παρατεταμένο αγώνα διαρκείας που θα ξεκινήσει τώρα και θα φτάσει μέχριτέλος της χρονιάς, στις πανελλαδικές εξετάσεις. Οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις που θα εναλλάσσονται στις μορφές (συλλαλητήρια, μπλοκαρίσματα, εκδηλώσεις με γονείς και μαθητές, απεργιακές κινητοποιήσεις θα καθορίζονται από τις Γενικές Συνελεύσεις).
Άμεσα προτείνουμε:
1) Κηρύσσουμε το επόμενο δεκαπενθήμερο ημέρες ανυποχώρητου αγώνα και καθημερινής δράσης με κινητοποιήσεις συγκεντρώσεις, ενημερώσεις και εκδηλώσεις με βασικό μας σύνθημα «Τα μέτρα δεν θα περάσουν – δεν θα εφαρμοστούν!»
2) Συμμετέχουμε άμεσα ως σωματείο στις προγραμματισμένες συγκεντρώσεις στα ειρηνοδικεία όλης της χώρας ενάντια στους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς λαϊκών κατοικιών.
3) Οργανώνουμε καμπάνια ενημερώσεων στα σχολεία με ευθύνη της ΕΛΜΕ για τα γενικότερα μέτρα του πολυνομοσχεδίου, τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για το νέο λύκειο, αλλά και τις γενικότερες εξελίξεις στην εκπαίδευση.
4) Συνεχίζουμε την καμπάνια ενημέρωσης με συγκεντρώσεις και εκδηλώσεις από κοινού με δασκάλους, γονείς και μαθητές και της κοινωνίας για τους στόχους των αναδιαρθρώσεων, του νέου λυκείου και της αναμοριοδότησης των σχολείων που εξάγγειλε η κυβέρνηση
5) Κηρύσσουμε πανεκπαιδευτική ημέρα δράσης μέσα στον Γενάρη με απεργιακό βήμα (24ωρη ή 48ωρη) και με πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια στην Αθήνα και στις μεγάλες πόλεις και με αιχμή την μη εφαρμογή των μνημονιακών αντιεκπαιδευτικών μέτρων (αύξηση ωραρίου, αυτονομία
σχολείου –νέες δομές, αξιολόγηση-αποτιμηση εκπαιδευτικού έργου, νέο λύκειο, ΕΠΑΛ και τμήματα , αύξηση μαθητών ανά τμήμα, αναμοριοδότηση ). Σε κάθε περίπτωση επιδιώκουμε κοινή συμπόρευση με την Α/μια
6) Συμμετοχή στις κινητοποιήσεις που θα οργανωθούν από τα σωματεία στις 22/1 ημέρα που θα επικυρώνονται τα μέτρα της 3ης αξιολόγησης από το Γιούρογκρουπ.
7) Συμμετέχουμε και συμβάλλουμε σε πρωτοβουλίες πανεργατικού, αγωνιστικού, απεργιακού συντονισμό ομοσπονδιών και σωματείων για την ανατροπή των αντεργατικών και αντιλαϊκών πολιτικών, με πρώτο βήμα το συντονισμό με τους δασκάλους. Η ΟΛΜΕ να οργανώσει άμεσα συνάντηση με τη ΔΟΕ και οι ΕΛΜΕ σε όλη τη χώρα με τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. τις επόμενες ημέρες.
8) Αποφασίζουμε για την εκτίμηση του αγώνα και την κλιμάκωσή του για το επόμενο διάστημα να πραγματοποιηθούν νέες Γ.Σ. των ΕΛΜΕ από τις 23/1 μέχρι 26/1 και Γ.Σ. των προέδρων των ΕΛΜΕ στις 27/1.
Όλοι στα απεργιακά συλλαλητήρια μαζί με τα πρωτοβάθμια σωματεία
Παρασκευή 12/01, 12:00μμ Πλ. Αγοράς (στάση εργασίας 11:00 έως 14:00)
Δευτέρα 15/01, 12:00μμ Πλ. Αγοράς (στάση εργασίας 11:00 έως 14:00)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου